joi, 8 martie 2012

Capcane in deschidere (442): Om versus.... Rybka!


       
Am deschis o noua serie de articole dedicata "capcanelor" si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele "cheie" ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
           

Desi pozitia se intalneste in trei partide din Mega Database 2012, cea mai buna mutare, cu care albul poate castiga partida, nu s-a jucat in niciuna dintre ele. Sa vedem daca puteti vedea recomandarea calculatorului.

Colle System (D04)
1.d4 d5 2.Nf3 Nf6 3.e3 Bg4 4.c4 e6 5.Qb3 b6 6.Ne5 Bf5 7.cxd5 exd5 8.Bb5+ Nbd7 


Albul muta si castiga

4 comentarii:

  1. Posibil 1...Ne4 2.f3! Nf5 3.g4! Ng6 5.g5! +- sau la
    2...Ng6 3.Ng5! +- cred

    RăspundețiȘtergere
  2. La 1...Cxe4 cel mai bine e 2.0-0! cu o continuare posibila... 2...Ne6 3.Te1 Ne7 4.Cc6 Dc8 5.Cxe7 Rxe7 6.Nc6 +-. La 2...Ng6 3.Ng5 castiga, iar la 2...Ne6 3.exd5 Nxd5 4.Nxd7+! +-

    RăspundețiȘtergere