luni, 5 septembrie 2011

David Navara si Alexander Moiseenko au aratat lumii intregi ca mai exista fair play

A doua zi a rundei  3 a Cupei Mondiale din Khanty-Mansiysk s-a terminat intr-un mod neasteptat. Dupa mai bine de 6 ore de joc, meciul dintre David Navara si Alexander Moiseenko (Dama contra Turn) s-a incheiat remiza..

Invingand rezistenta disperata a adversarului, Navara a ajuns intr-o pozitie in care se incheia cu mat sau se pierdea turnul. In acel moment a oferit remiza. Situatia a fost clarificata de cei doi Mari Maestri.



David Navara: "La mutarea 35 am atins din greseala doua piese, Regele si Nebunul. Vroiam sa mut nebunul la d6, dar am atins si regele din greseala. Moiseenko a spus ca am atins regale prima data, dar eu nu sunt sigur de asta. Orice mutare cu regele conducea la pierderea unei piese. Totusi Moiseenko nu a insistat sa efectuez mutarea conform regulii piesei atinse. Nu vreau sa fiu catalogat drept un jucator fara etica si sa castig in felul acesta, de aceea am oferit remiza la final."

Alexander Moiseenko:
"Navara la mutarea 35 a atins regele prima data. I-am spus ca trebuie sa mute regele. Mi-am dat seama ca adversarul meu a facut aceasta greseala si ca nu este posibil sa faca o aseamenea gafa si sa piarda o piesa. Acesta este motivul pentru care nu am insistat sa mute regele."

Guvernatorul Natalia Komarova, a afirmat ca se va stabili un premiu special pentru fair play. “Fara indoiala ca intreaga lume va aprecia gestul de sportivitate al celor doi jucatori. Suntem de partea nobletei in fata tablei de joc, precum si in viata de zi cu zi.”

“Sunt foarte mandru de ambii jucatori care au actionat conform motto-ului FIDE: Gens Una Sumus”  a spus Kirsan Ilyumzhinov.

2 comentarii:

  1. Sunt de apreciat astfel de gesturi care nu se gasesc pe toate drumurile si merita premiate si incurajate, pentru ca sportul fara fair play nu are nici o valoare.

    RăspundețiȘtergere