vineri, 10 decembrie 2010

Anecdota zilei vine de la Nigel Short

Momentul zilei a 2-a pentru cei care au urmarit transmisiunea in direct de pe siteul oficial al London Chess Classic a fost foarte amuzanta anecdota povestita de catre Nigel Short despre o partida pe care a jucat-o saptamana trecuta in Saint Louis, Missouri, impotriva tanarului GM Ray Robson..
Nigel Short face in fiecare seara spectacol la analizele post-mortem

Intorcandu-se la tabla de joc dupa o scurta pauza, Short a aruncat o privire pe tabla de demonstratie si a crezut ca adversarul sau a jucat Kg8. Short s-a gandit ca este o mutare buna, si, asezandu-se la tabla a raspuns curand Kf2. Replica adversarului sau a fost neasteptata. El nu a mutat, ci a spus "era randul meu sa mut!". Si mai surprinzator pentru Short a fost sa constate ca tanarul american chiar avea dreptate! El nu mutase Kg8, de fapt nu apucase sa mute nimic. De fapt, pe tabla de demonstratie regele aparea in mod eronat la g8 (el se afla de fapt la h8! 
Oare incercarea neintentionata a lui Short de a efectua doua mutari consecutive este fara precedent? Nu credem.
Citind anecdota de mai sus, Adrian Stanca si-a amintit ca, pe vremea cand era junior, chiar a reusit sa mute de doua ori consecutiv! Faza s-a intamplat la un concurs pe echipe de juniori, la Saturn, in 1989 sau 1990. Era o pozitie cam plictisitoare pentru Adrian Stanca, care isi tot rodea pixul intr-una, in lipsa de idei. Pana la urma, el a efectuat o mutare oarecare, 'de asteptare', h7-h6, cu siguranta o mutare slaba, o pierdere de timp. Intors la masa de joc adversarul lui Adrian Stanca a aruncat o privire sumara pe tabla, si, a apasat inapoi pe ceas. El a crezut ca Adrian Stanca nu mutase inca, si ca de fapt uitase pur si simplu sa apese pe ceas. Viclean, Adrian Stanca a profitat de oportunitatea ivita si...a mai facut o mutare, iar pe foaia de joc a sters cu grija 'h7-h6' si a notat urmatoarea mutare. Pana la urma, Adrian Stanca a castigat partida, si nu e deloc exclus ca mutarea in plus sa fi cantarit decisiv in balanta rezultatului final...Mai tarziu, Adrian Stanca avea sa considere gestul sau ca fiind unul altruist, sugerand faptul ca, desi a avut dileme morale cu privire  la ce a facut, a facut-o numai si numai pentru echipa!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu